Saturday, August 14, 2010

Bandung Oh Bandung !!! (Part 2)

Sallam... & Hallu....
Selamat berpose untuk hari yang ke 4.. Semoga pose kite setakat nie diterima oleh ALLAH SWT.. Insya-Allah...
Entri ini sambungan pada entri sblm ni.. Cam bese, aku lebih banyak letak gambo r kan.. sebab x tau nak cite ape dah.. yang aku ley gtau, aku x byk amik gambo time soping, sbb tgn dok sibuk pilih barang.. hehhehee.. so, korang layan r gambo2 makan jek.. Jangan plak nt ade yang terliur tgk makanan yang dihidangkan nie...
gambo kali ni merupekan, hari pertama ktorg sampai Bandung... Lepas dah abis round Factory Outlet (FO) kt jalan Dago, driver ktorg bwk r g makan makanan SUNDA.. Mule2 aku riso gak, sbb aku bkn jenis yg ley men makan jek.. chossy r gak kan.. termanis sgt ke, termasam sgt ke.. kang x pasai2 belapo jek.. huhuhuhu..

sampai2 jek epot, dah ade org tunggu.. kitorg mmg siap2 booked dgn supir, sbb x brani amik risiko.. lagipon kan festaim g, so kena r ade org bawakkn.. ni gambo dalam AVANZA kalu x silap aku.. kire muat2 ktorg ber-6 r.. selesa.. dalam perjalanan nak ke jln DAGO.. sepanjang perjalanan ni, mmg horor tgk cara org bandung bwk keta.. bkn sbb ape, tp sebab jalan dorg sempit, even kat bandar, pastu mmg sesak giler.. tp, yang aku prasan, pemandu2 kat cni xde r plak kuang ajar.. even dorg potong Q ke, selit2 ke, xde lak kena hon.. mcm yg slalu jadi kt negara kite nie.. erm.. penah skali tu, ktorg lalu jalan tu, dah r sempit, mmg aku rse 2 way, n muat2 utk 2 keta jek.. sekali ade lak bas pelancong, ley plak dia nak wat U-Turn kt ctu.. huh.. kalu kat Malaysia, mmg dh kena hon panjang r driver bas tu, tp kat sana dorg rilek jek.. siap bagi laluan.. n ade org tolong control kat tengah2 jalan tu.. erm, nape kat Malaysia xley camtu eak..
Pada aku sebenar nye sume ni bermule dari mentaliti setiap org.. Ape lak pendapat korang?? K r, cite pasal jalan kt malaysia ni, mmg xkn habis kan..
so, layan plak gambo kitorg makan.. Ni r 1st time makan kat Bandung.. setelah beberapa jam sampai, ley plak kitorg g layan soping dulu.. hehhe..
Restaurant ni namenye KARAMBA.. mase supir ni bawak kitorg kat cni, mmg xde customer lansung.. tertanye2 gak, sedap ke? nape xde org? ish.. ragu gak nie..
Kedai ni masak masakan sunda.. erm, 1st time tgk dia nye menu, pening trus.. x taw nak mkn ape.. huhuhu.. nasib bek ade supir yg membantu..

muke2 yang lapar menunggu makanan x sampai2.. banyak gak r yg ktorg oder.. Korang perasan x nasi dorg letak kt bekas tu.. unik kn.. Nasi dia sgt sedap k.. Dengar cite beras yang dorg gunakan Beras Bukit.. lebih kurang beras wangi r kot..



ikan tu merupekan special dishes kt cni.. ikan GARUMET sweet sour.. erm, mak sikin cakap ikan GARUMET ni ikan KALOI.. ye r kot.. sbb aku x penah lak mkn ikan kaloi sblm nie.. mmg sedap giler k.. dia goreng rangup jek, skali letak lak dgn sos sweet sour dia tu.. mmg asik deh.. tp kan ble aku dah tau ikan ni ikan KALOI, tetibe teringan mak bawang putih.. Maafkan kami bawang putih.. mak kamu terlalu sedap untuk dimakan.. hehhehe.. (tetibe seram lak)


Ni plak sayur asam.. x taw dah nak pilih ape, sayur ni je r yg ade.. aku x bape makan sgt, sbb dia rse masam2 jek.. erm, tp mmg glemer kt indonesia.. kalu korang layan cite BENCI BILANG CINTA, mase Dimas bukak warung makan tu, dia pon ade jual sayur nie.. dalam sayur ni ade letak jagung, kobis kot, lg ape tah.. aku lpe.. heheh.. rase dia cam masam2.. camne tah nk describe.. huhuhu.. (mayb sbb aku x feel kot.. )



ni r air yang aku minum.. disebabkan aku kena menjaga sore, terpaksa r minum air panas.. Teh Limau Panas.. sedap r.. mmg puas ati.. masam nye, teh nye, panas nye, mmg cukup rase... hehheh.. Kak Ann mintak air Durian Belanda.. MMG SUPER DUPER SEDAP k.. pk sbb aku x bley minum ais jek.. kalu x mau aku oder lg 1.. dia nyer air tu, mmg FULL OF DURIAN BELANDA.. aku rase mcm diorg blend jek idi durian belanda tu.. pastu, dia xde ketulain ais, myb dia dah blend skali ngn durian belanda tu, tp rse buah dia still ori, mcm xde campuran.. dah sejam dibiarkan air tu, masih sejuk k.. masih x ilang rse buah.. huh.. (tetibe menelan air liur aku dok cerita psl air ni..)



korang perasan x ade air kaler PUTIH tu, bkn yg transparent k.. tu r air durian belanda.. huhu.. sedap giler..
ni antara lauk pauk yang kitorg makan.. tempe dia pon sedap.. rojak dia pon.. erm, sume r sedap.. hehhehe.. nak2 lagi ble wat entri ni di siang ari bulan pose kan.. mmg sedap aje r.. hehhehe....


ni r depan restaurant tu.. persembahkan..
KARAMBA....

ahli rombongan Cik Anie.. Makan kali ini telah disponsor oleh Encet Rahim (the only 1 men dlm rombongan nie) .. tima kasih yaa...


ni satu2 nya gamba kami di sepan FO di jalan Riau.. Erm, kalu x silap name nye Herritage kot..
(p/s: nanti aku sambung lagi eak.. tetibe ilang idea+lamalipparo lak..)

No comments:

Post a Comment