Saturday, July 24, 2010

:.~ Hiking @ Broga Hill, Semenyih... ~.:

backdated entry: 10/07/2010

SALLAM & HALLUU....
Korang penah dengar pasal Broga Hill?? Sebelum nie aku dengar dari kengkawan jek.. penah gak gugel kat tenet, mmg view dia cantik.. n trus aku plan, if ade mase aku akan tetap akan jejak kaki ke sana, juz utk snap gambo..
tapi kan... x sangka plak aku, nak panjat tu sket nyer penuh pancaroba (pancaroba r sgtt.. sebena nye, aku yang xde stamina..)
Pengembaraan (sounds is very poyokan...) ditemani Mr.K... Dia r yang asik dok cte kat aku pasal broga nie.. siap berlagak lagi ngan aku.. "K kalu naik broga, setengah jam jek.. tp, xtaw r ble bawak awak ni.. " ish, sungguh kurang asam jawa.. berani dia perkecik2 kan aku yg beso nie.. hehehhe..
Tapi kan.. memang seperti yang dikatakan oleh Mr. K.. Kitorang mengambil masa bukan setengah jam, tapi sejam lebih setengah.. (korang pk r bape lame ktorg amik mase nak nek atas tu).. Mintak maaf eak Mr. K, kerana kamu terpaksa melembabkan diri kamu untuk menemani saye hingga ke puncak bukit tersebut.. huh.. sangat letih k.. mmg x r aku nak snap2 gambo perjalanan kami tu..
Kitorang stat nek dlm kol 6pg r.. korang bayangkan r, dlm keadaan gelap tu, berbekalkan 1 lampu suluh yg x bape nak beso.. huhu.. HAIPP!!, jangan pk yang bukan2 k.. ramai lagi yang panjat bukit tu bersama2 kitorang.. yang aku pasan, ramai cine r yang rajin panjat bukit2 nie.. dr kanak2 sampai r yg tua.. dorg rilek jek, malu ai.. so, aku terpaksa r gagahkan diri aku, panjat gak r..
Disebabkan keadaan aku yang sangat letih tahap cipanzi, aku xde r byk noo amik gambo.. Tp yg bes, Mr.K r tolong snapkan gambo aku.. hahahahaha... ai like.. rase cam model jek.. so, korang layan r gambo aku sampai termuntah ijau k..

muke x boley bla.. letih giler k... huhhuhu.. senyum pon x bape nak ikhlas.. huh..


pasan x muke aku?? taim ni dah stat berjururawat..


anie di awan yang merah.. rase macam nak nyanyi lagu awie n ZZ tu..
"di balik, awan yang merah..."


Mr.K... thanks yaa... Jangan serik taw..

Peace.. no war... (tongkat ditaja oleh Mr.K)


Mengagumi keindahan ciptaan-NYA.. Alhamdulillah...


smileeeeeeee.....



(p/s: even letih nak mampos, aku ttp plan nak g lagi.. dah cakap awal2 ngn Mr.K, "Awak, nanti kite g lagi eak.. tp, tunggu saya fit dulu lorr... Taim tu, konpem saye yang kena tunggu awak.. hehehhe" ~ dengan nada berlagak.. ;p )

No comments:

Post a Comment